Zgodovina optimizacije spletnih strani

Spletni skrbniki in ponudniki vsebin so začeli optimizirati spletne strani za iskalnike sredi devetdesetih let, ko so prvi iskalniki katalogizirali zgodnji splet. Na začetku so morali vsi spletni skrbniki predložiti samo naslov strani ali URL-ja različnim motorjem, ki bi poslali “pajka” za “pajkanje” te strani, izvlekli povezave z drugih strani in vrnili informacije, najdene na strani za indeksiranje. Proces vključuje pajka iskalnika, ki prenaša stran in jo shranjuje na lastnem strežniku iskalnika. Drugi program, znan kot kazalec, izvleče informacije o strani, kot so besede, ki jih vsebuje, kje se nahajajo, in vse teže za določene besede, kot tudi vse povezave, ki jih vsebuje stran. Vse te informacije se nato prenesejo v urnik za pajkanje pozneje.

Kako je nastal izraz SEO

Lastniki spletnih strani so prepoznali vrednost visoke uvrstitve in prepoznavnosti v rezultatih iskalnikov, [6] kar je prineslo priložnost tako za belo klobuk kot za črn klobuk. Po mnenju analitika Dannyja Sullivana je izraz “optimizacija spletnih strani za iskalnike” verjetno začel delovati leta 1997. Sullivan odobri Bruce Clay kot enega prvih ljudi, ki je populariziral ta izraz.  2. maja 2007,  Jason Gambert je poskusil zaščititi blagovno znamko izraz SEO OPTIMIZACIJA tako, da je urad za blagovne znamke v Arizoni prepričal, da je SEO “proces”, ki vključuje manipulacijo ključnih besed in ne “storitev trženja”.

Zgodnje različice iskalnih algoritmov so temeljile na informacijah, ki so jih zagotovili spletni skrbniki, kot so meta tag ali datoteke indeksov v motorjih, kot je ALIWEB. Meta oznake zagotavljajo vodnik za vsebino vsake strani. Ugotovljeno je bilo, da je uporaba metapodatkov pri indeksiranju strani manj zanesljiva, ker bi lahko izbira ključnih besed v spletnem skrbniku v metaoznaki morda bila netočna predstavitev dejanske vsebine spletnega mesta. Nenatančni, nepopolni in nedosledni podatki v metaoznakah so lahko in so povzročili, da so se strani uvrstile v nerelevantna iskanja. [dvomljivo – razpravljanje] Ponudniki spletnih vsebin so tudi manipulirali nekatere atribute znotraj vira HTML strani, da bi se uspešno iskalniki.  Do leta 1997 so oblikovalci iskalnikov spoznali, da se spletni skrbniki trudijo, da se dobro uvrščajo v svoj iskalnik, in da so nekateri spletni skrbniki celo urejali svoje uvrstitve v rezultatih iskanja z nalaganjem strani s pretiranimi ali nepomembnimi ključnimi besedami. Zgodnji iskalniki, kot sta Altavista in Infoseek, so prilagodili svoje algoritme, da bi preprečili webmasterjem manipuliranje z uvrstitvami.

Razsoj SEO optimizacije

Zanašanje na dejavnike, kot so gostota ključnih besed, ki so bili izključno v nadzoru webmasterja, so zgodnji iskalniki utrpeli zlorabo in rangiranje. Da bi svojim uporabnikom zagotovili boljše rezultate, so se morali iskalniki prilagoditi, da bi zagotovili, da so strani z rezultati prikazale najpomembnejše rezultate iskanja, namesto nepovezanih strani, napolnjenih s številnimi ključnimi besedami brezvestnih spletnih skrbnikov. To je pomenilo odmik od močnega zanašanja na izrazno gostoto na bolj celosten proces za točkovanje semantičnih signalov.  Ker je uspešnost in priljubljenost iskalnika odvisna od njegove zmožnosti, da ustvari najpomembnejše rezultate za katero koli določeno iskanje, lahko slabe ali nepomembne rezultate iskanja pripeljejo do iskanja drugih virov iskanja. Iskalniki so se odzvali z razvojem bolj zapletenih algoritmov razvrščanja, pri čemer so upoštevali dodatne dejavnike, ki so bili webmasterjem težje manipulirati. Leta 2005 je bila ustanovljena letna konferenca AIRWeb, Adversarial Information Retrieval on Web, ki združuje strokovnjake in raziskovalce, ki se ukvarjajo z optimizacijo iskalnikov in sorodnimi temami.

White hat in black hat optimizacija

Podjetja, ki uporabljajo preveč agresivne tehnike, lahko svojim rezultatom iskanja prepovejo spletna mesta strank. Leta 2005 je Wall Street Journal poročal o družbi Traffic Power, ki je domnevno uporabljala tehnike z visokim tveganjem in teh tveganj ni razkrila svojim strankam.  Wired magazine je poročal, da je ista družba tožila bloggerja in SEO Aaron Walla za pisanje o prepovedi. googlov Matt Cutts je kasneje potrdil, da je Google dejansko prepovedal prometno moč in nekatere od njenih strank.

SEO konference

Nekateri iskalniki so tudi dosegli SEO industrijo in so pogosto sponzorji in gostje na konferencah SEO, spletnih zasedanjih in seminarjih. Večji iskalniki zagotavljajo informacije in smernice za pomoč pri optimizaciji spletnih strani. Google ima program Sitemaps, ki pomaga spletnim mojstrom pri ugotavljanju, ali ima Google težave z indeksiranjem njihovega spletnega mesta in zagotavlja podatke o Googlovem prometu na spletnem mestu. Orodja za skrbnike spletnih mest Bing omogočajo spletnim skrbnikom, da predložijo zemljevid mesta in spletne vire, uporabnikom omogočijo, da določijo »hitrost iskanja po vsebini« in sledijo statusu indeksa spletnih strani.

Leave a comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja